Keisti šrifto dydį

Increase SizeDecrease SizeReset font to default

Smalininkų technologijų ir verslo mokykla

Sveiki atvykę!

2024-04-15 - 19

Pamokų laikas

8.00 – 8.45
8.55 – 9.40
9.50 – 10.35
10.45 – 11.30

Pietų pertrauka 11.30 – 12.00

12.00 – 12.45
12.55 – 13.40
13.50 – 14.35
14.45 – 15.30
Mano dienynas
PMIS
AIKOS SMM
LAMA BPO
Europass
lt72

Sekite mus facebook

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Kviečiame į mūsų mokyklą!

Erasmus+ stebėjimo vizitas Austrijoje Spausdinti El. paštas
2023 m. Kovo 06 d., Pirmadienis

erasmus

2022 m. spalio 1-7 d. trys profesijos mokytojai ir du administracijos atstovai dalyvavo Erasmus+ stebėjimo vizite Austrijoje pagal įgyvendinamą projektą Nr. . ERASMUS+ projekto Nr. 2022-1-LT01-KA121-VET-000052172.

Pagrindinis vizito tikslas, kurį išsikėlė projekto dalyviai, buvo stebėti ir suprasti profesinio mokymo organizavimą pameistrystės (dualine) forma bei kompetencijų ir kvalifikacijos vertinimą, pripažinimą. Vizito metu buvo apsilankyta keturiose skirtingose profesinio mokymo įstaigose bei kvalifikacijų vertinimo centre. Diskutuojant ir pasidalinant savo profesine patirtimi bei mokinių profesiniu parengimu, atrasta panašumų ir skirtumų.

Pirmoji aplankyta mokykla buvo Tourismusberufsschule Villache. Tai naujai pastatyta, dar vadinama 22 amžiaus mokykla, kurioje ruošiami turizmo paslaugų darbuotojai: virėjai, padavėjai, barmenai bei viešbučio darbuotojai. Mokyklos direktorius mokytojams pristatė ne tik visą statybos eigą nuo idėjos iki jos realizavimo, taip pat pastatų atnaujinimo technologijas, medžiagas ir kaštus. Išsamiai kalbėta apie dualinį mokymą, kurio esmė – 80% laiko mokinys dirba įmonėje ir 20% laiko mokosi mokykloje. Mokinys, pirmiausia stodamas į profesinę mokyklą, turi susirasti darbdavį ir pasirašyti su juo sutartį, darbdavys įsipareigoja kas mėnesį mokėti nuo 300 eurų pirmaisiais metais iki 800 eurų trečiaisiais. Mokykla aprūpinta pačia moderniausia įranga, turi šiuolaikiškai įrengtą viešbutį, kuriame gyvena mokiniai ir turiningai leidžia laiką po pamokų: sportuoja, šoka, atgauna jėgas pirtyje, užsiima kita mėgstama veikla. Stebėjome pedagogų vedamus užsiėmimus, lyginome programų mokymo turinį, pritaikymą pagal mokinių gebėjimus ir poreikius, mokinių vertinimo sistemas.

Lankėmės ir dar keliose profesinėse mokyklose: Fachberufsschule Nr.1 und Nr.2 Klagenfurte, kur ruošia būsimus rūbų modeliavimo, prekybos ir grožio srities darbuotojus (kirpėjus, masažuotojus, manikiūro ir pedikiūro specialistus); Althofen politechnikos (žemės ūkio profesijų). Stebėjome praktinio mokymo užsiėmimus pagal konditerių, pradavimo agentų, metalo apdirbimo, kirpėjų programas. Šių mokyklų direktoriai, administracijos atstovai atsakė į klausimus apie mokyklos valdymą, mokymo organizavimą, aprūpinimą mokymo priemonėmis ir medžiagomis, metodiniais ištekliais.

Apžiūrėję minėtas mokyklas, susitikę su mokytojais, mokyklų vadovais, pakalbėję su ten besimokančiais mokiniais, taip pat ir su darbdaviais, pas kuriuos stažavosi ir mūsų mokyklos mokiniai, tikrai gerai pažinome dualinio mokymo sistemos privalumus ir naudą mokiniui, darbdaviui bei visuomenei. Juk tos Europos šalys (Austrija, Vokietija, Šveicarija), kuriose veikia ši profesinio mokymo sistema nesprendžia tokių problemų, kaip nedarbas, mokinių motyvacija, lankomumas.

Manome, kad dalį tos patirties, kurią įgijome Austrijoje, bandysime taikyti ir savo mokykloje. Vizito metu taip pat susipažinome ir aplankėme žymiausius Austrijos sostinės - Vienos kultūrinius objektus, grožėjomis nuostabia Austrijos gamta bei Alpių kalnų didybe.

Vida Nenortienė,
direktoriaus pavaduotoja ugdymui