O iš tikrųjų, kas svarbiausia versle? |
|
|
2020 m. Liepos 29 d., Trečiadienis |
Smalininkų technologijų ir verslo mokykla vykdo projektą „Jurbarko rajono projektų pareiškėjų, vykdytojų ir naudos gavėjų kompetencijų kėlimas" Nr. JURB-LEADER-1C-M-4-2- 2019". 2020 m. liepos mėnesio 9, 16 ir 21 dienomis vyko išvykstamieji seminarai, o liepos 24 d. baigiamasis projekto seminaras skirtas Jurbarko rajono vietos projektų pareiškėjams, vykdytojams ir naudos gavėjams planuojantiems kurti savo verslą.
Mokymai skirti pradedantiems verslą ar dar tik galvojantiems jį kurti. Trys išvykstamieji seminarai parodė, kokie mes panašūs ir skirtingi, kaip siekiame savo tikslų, kokių turime idėjų, kaip kuriame bei vystome verslą. Lektoriai pristatė atrodo suprantamą ir kasdienę verslo kūrimo bei plėtojimo patirtį. Buvo stebinančių bei įkvepiančių sėkmės atvejų – tai Drėvernos uostas, stebinantis kompleksiškumu, užmojais, vystymo greičiu ir aišku žmonėmis dirbančiais ir degančiais idėja. Kaip stebuklas atrodė kuriamos senosios žvejų valtys, vilnų karšykla, saldaininė, įveiklinti dvarai... Visi pristatyti verslai turi savo istoriją, savotiškai patrauklūs, skirtingi, generuojantys skirtingas lėšas, su nuostabiais žmonėmis. Dalyviai gavo žinių iš įvairių sričių, pamatė realias sukurto verslo galimybes ir kaip sakė verslininkai: „Verslo pradžiai svarbiausia yra idėja ir noras ją įgyvendinti. Viską lemia žmogaus motyvacija. Jeigu yra gera idėja, jai pritraukti finansų nėra labai sudėtinga". Mokymuose daugiausia dėmesio buvo skirta verslo pavyzdžiams, kūrybiškumui, žmogiškiesiems resursams.
Džiugiausias, šio projekto momentas, kad eigoje susikūrė šratasvydžio ir aktyvaus laisvalaikio klubas „Juodasis vilkas", projekto pradžioje tik buvo puoselėjama idėja, šiuo metu klubas jungia 24 narius ir pradėjo aktyvią veiklą. Kaip sako klubo narė Inesa: „Vykdome renginius, reklamuojamės ir jau gauname pajamas". Linkime jiems sėkmės ir tikimės, kad tai ne vienintelės svajonės išsipildymas.
Visiems mokymų dalyviams buvo įteikti sertifikatai.
Projekto vadovė Vanda Stonienė
|
Kviečiame dalyvauti mokymuose |
|
|
Praktika Austrijoje su Erasmus+ |
|
|
2020 m. Gegužės 29 d., Penktadienis |
Smalininkų technologijų ir verslo mokyklos automobilių mechaniko programos mokiniai atliko 5 savaičių praktiką Austrijoje pagal Erasmus+ mobilumo projektą „Praktinių kompetencijų didinimas tarptautiniame mobilume" Nr. 2019-1-LT01-KA102-060169.
Šeši mokiniai - Rasvidas Jokūbaitis, Ignas Klimas, Pijus Mockaitis, Gintaras Savickas, Lukas Židulis, Evaldas Vaivada profesinės praktikos metu mobilumo dalyviai buvo paskirstyti po du, tris ir dirbo skirtinguose automobilių servisuose. Mokiniai dirbo su naujausiais įrankiais, prietaisais ir įranga. Daugiausia vykdė techninį automobilių aptarnavimą, keitė, montavo ir balansavo ratus, su diagnostine įranga tikrino automobilių darbinius parametrus bei atliko kitus priežiūros ir remonto darbus. Mokiniams teigiamą įspūdį paliko darbuotojų darbo kultūra, filosofija ir darbo metodai.
„Techninį aptarnavimą atlikome automobiliams, kurie pagaminti 2018, 2019 metais tikrai buvo nedrąsu, bet meistrai ramino „genda ir nauji automobiliai". Įranga ir įrankiai nauji su daugeliu teko dirbti pirmą kartą, bet po instruktažų sekėsi gerai. Meistrai ir mentoriai labai kompetentingi, nors ir jauni, visada pasiruošę padėti, patarti, pamokyti" (Rasvidas).
„Darbo vietoje viskas tvarkinga, darbo organizavimas puikus, jokių kliūčių: pakankamai įrankių, prietaisų, medžiagų. Meistrai nuo 16 metų iki 27 metų, neįprasta matyti šešiolikmetį dirbantį meistru autoservise" (Pijus).
„Darbo vieta tikrai labai gera, darbo laikas kaip ir kiekvienam darbe reikia tik priprast prie jo, sąlygos tikrai labai geros, meistrai visi draugiški, bendraujantys, mėgstantys pajuokauti, susipažinome su mokiniais iš Estijos" (Evaldas).
Projekto dalyviai įgijo ne tik naudingos profesinės, bet ir asmeninės patirties: savarankiškumo, laiko planavimo, gebėjimo prisitaikyti ir orientuotis svetimoje aplinkoje, socialinės patirties, patobulino anglų kalbų gebėjimus.
Po praktikos ir savaitgaliais mokiniai turėjo laisvo laiko ir susipažino su Austrijos istorija, kiekvieną savaitgalį turėjo ekskursijas, pramogas. Susipažino su kultūros paminklais bei Vienos istorinėmis, lankytinomis vietomis. Lankėsi muziejų kvartale, Imperatoriaus rūmuose, Schönbrunn pilyje, Šv. Stepono katedroje, apžiūrėjome parkus, paminklus. Ragavo tradicinių austriškų patiekalų, lankėsi baseine.
„Labai graži šalis, malonūs žmonės, anksti pavasarį šilti orai, gana nebrangus pragyvenimas. Stebino, kad daug žmonių nemoka anglų kalbos" (Lukas).
„Viskas patiko, galėjome susipažinti su šalies istorija, pamatyti žymiausias, lankomiausias vietas" (Evaldas).
Rasvidas Jokūbaitis, Ramūnas Siniauskas
|
Ugdymo ir mokymo proceso organizavimas nuo 2020 m. Gegužės 25 d. ir nuo gegužės 30 d. |
|
|
2020 m. Gegužės 21 d., Ketvirtadienis |
Smalininkų technologijų ir verslo mokykloje ugdymo ir mokymo procesą vykdyti mišriu būdu sekančiai:
Nuo 2020 m. gegužės 25 d.:
1.1. Nuotoliniu būdu: 1.1.1. bendrąjį ugdymą ir profesinį mokymą gimnazijos skyriaus mokiniams; 1.1.2. bendrąjį ugdymą ir socialinių įgūdžių programą specialiojo ugdymo skyriaus mokiniams; 1.1.3. profesinį mokymą, išskyrus profesinį praktinį mokymą, kai jo neįmanoma vykdyti nuotoliniu būdu arba jis vykdomas individualių užsiėmimų principu; 1.1.4. neformalųjį švietimą (būreliai).
1.2. Mokykloje: 1.2.1. profesinį mokymą asmenims, kuriems taikomas Užimtumo įstatymas, besimokantiems už įmonių ar savo lėšas (įstojusiems ne per bendrąjį priėmimą); 1.2.2. profesinio praktinio mokymo dalį, kurios neįmanoma vykdyti nuotoliniu būdu profesinio mokymo skyriaus grupėse: 1Mak, 1Msv, 1Tsv, 1Mam, 1Tam, 1Msd, 1Tsd, Mtv, Ttv, 1Mpb, Tpb, 2Ts4. 1.2.3.profesinio mokymo programų teorijos mokymo konsultacijas (individualias ar grupines) profesinio mokymo skyriaus mokiniams, teikiant mokymosi pagalbą mokiniams, kurie neturėjo tinkamų sąlygų mokytis nuotoliniu būdu (pilnai neturėjo įrangos, ryšio ir pan.).
Nuo 2020 m. gegužės 30 d.:
2.1. Nuotoliniu būdu: 2.1.1. bendrąjį ugdymą gimnazijos skyriaus 1am ir 1v grupių mokiniams; 2.1.2. bendrąjį ugdymą ir socialinių įgūdžių programą specialiojo ugdymo skyriaus mokiniams; 2.1.3. profesinį mokymą, išskyrus profesinį praktinį mokymą, kai jo neįmanoma vykdyti nuotoliniu būdu arba jis vykdomas individualių užsiėmimų principu; 2.1.4. neformalųjį švietimą (būreliai).
2.2. Mokykloje: 2.2.1. konsultacijas gimnazijos skyriaus 2am ir 2v grupių mokiniams, skirtas brandos egzaminams pasirengti ir švietimo pagalbai gauti; 2.2.2. bendrojo ugdymo dalykų konsultacijas (individualias ar grupines) gimnazijos skyriaus 1am ir 1v grupių mokiniams, teikiant švietimo pagalbą tiems, kurie neturėjo tinkamų sąlygų mokytis nuotoliniu būdu (pilnai neturėjo įrangos, ryšio ir pan.); 2.2.3. profesinį mokymą asmenims, kuriems taikomas Užimtumo įstatymas, besimokantiems už įmonių ar savo lėšas (įstojusiems ne per bendrąjį priėmimą); 2.2.4. profesinio praktinio mokymo dalį, kurios neįmanoma vykdyti nuotoliniu būdu profesinio mokymo skyriaus grupėse: 1Msv, 1Tsv, 1Mam, 1Tam, 1Msd, 1Tsd, Mtv, Ttv, 1Mpb; 2.2.5.profesinio mokymo programų teorijos mokymo konsultacijas (individualias ar grupines) profesinio mokymo ir gimnazijos skyriaus mokiniams, teikiant švietimo pagalbą tiems, kurie neturėjo tinkamų sąlygų mokytis nuotoliniu būdu (pilnai neturėjo įrangos, ryšio ir pan.); 2.2.6. projekto „Turi profesiją – turi ateitį!" veiklas.
Organizuojant ir vykdant konsultacijas (individualias ar grupines) ir profesinio mokymo procesą mokykloje, laikytis valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimu nustatytų būtinų visuomenės sveikatos saugos, higienos, asmenų aprūpinimo būtinosiomis asmeninėmis apsaugos priemonėmis sąlygų. |
|