Keisti šrifto dydį

Increase SizeDecrease SizeReset font to default

Smalininkų technologijų ir verslo mokykla

Sveiki atvykę!

Kviečiame į mūsų mokyklą!

Projektai
Apsilankymas Hamburge Spausdinti El. paštas
2023 m. Spalio 11 d., Trečiadienis

FinansuojamaEU2

Rugsėjo mėnesio paskutinę savaitę mūsų mokyklos pedagogės ir administracijos darbuotojos lankėsi Hamburge. Apsilankymo tikslas – susipažinti su Vokietijoje taikoma dualine profesinio mokymo švietimo sistema. Viešnagės metu buvo vykstama į profesinę mokyklą, kurioje buvo aprodomos klasės, mokomosios įvairių profesijų patalpos, įrengimai. Tikriausiai didžiausią įspūdį paliko apsilankymas tarptautinėje klasėje, kur buvo susipažinta su moksleiviais, iš įvairių pasaulio šalių, dalyvaujančių integracijos į Vokietiją programoje.

Vizito metu buvo pasakojama apie glaudų bendradarbiavimą tarp švietimo ir verslo sričių, kuris duoda realią naudą, ruošiant būsimus jaunus specialistus. Todėl šios kelionės metu buvo lankomasi įvairiose įmonėse, kur mokiniai įgyja praktinių, savo pasirinktos profesijos, žinių. Šia proga aplankyti ir mūsų mokyklos mokiniai, kurie šiuo metu atlieka praktiką Hamburge. Aplankius švietimo įstaigą ir įmones, kolegės dalinosi mintimis, kad „labai patiko apsilankymas profesinėje mokykloje. Norėtųsi aplankyti kitų sričių mokyklas, susipažinti su jų mokymo baze. Labiausiai įsiminė tai, kad šalyje yra glaudus bendradarbiavimas tarp švietimo ir verslo, abi sritys viena kitą papildo ir prisitaiko prie pokyčių.“ O šis bendradarbiavimas duoda teigiamų rezultatų, nes „tokiu būdu besimokantys įgyja reikalingų praktinių įgūdžių, o įmonės gauna kvalifikuotus darbininkus, turinčius darbui reikalingą kvalifikaciją.“

Be abejo, atvykus į svečią šalį, būtina susipažinti ne tik su švietimo sistemos ypatumais, bet ir su kultūrine sritimi. Koordinatorės pastangomis, kelionės dalyvės turėjo galimybę ne tik apvažiuoti, bei apiplaukti Hamburgo miestą, bet ir apsilankyti muziejuose, koncertuose ir kitose įdomiose, miestą reprezentuojančiose, erdvėse.

Kokios mintys po kelionės? Tikriausiai visos kolegės pritars šiai išsakytai minčiai, kad „džiaugiuosi turėjusi galimybę pažinti Hamburgą. Naujos patirtys, užmegzti nauji reikšmingi kontaktai. Tai suteikia naujų žinių, skatina pažinti kitos tautos kultūrą, patirtį, skatina ieškoti naujovių, o svarbiausia, įkvepia teigiamiems pokyčiams.“

Išvyka finansuojama: Erasmus+ mobilumo projektas Nr. 2023-1-LT01-KA121-VET-000114329

Gina Meškauskienė,
Karjeros specialistė

View the embedded image gallery online at:
https://www.stvm.lt/projektai?start=16#sigFreeId039a8f5dc9

 
Mokykloje renkuosi profesiją... Spausdinti El. paštas
2023 m. Rugpjūčio 09 d., Trečiadienis

Kaimo_pletrai

Smalininkų technologijų ir verslo mokykloje mokosi 35 Jurbarko rajono SUP mokiniai patiriantys mokymosi sunkumų ir atskirtį. Mokiniai yra tokio amžiaus, kai renkasi profesiją. SUP moksleivius orientuoti profesijos pasirinkimo kryptimi kur kas sunkiau dėl kelių priežasčių: jų sveikatos būklė prastesnė, pomėgiai nediferencijuoti, interesai paviršutiniški, žemas motyvacijos lygis. SUP jaunuolių socialinių ir savarankiško gyvenimo įgūdžių kokybė nėra pakankama. Vienas iš svarbiausių socialinių institutų, nuo kurio priklauso jaunimo profesinis apsisprendimas, yra šeima. Tačiau didžiąją dalį paauglystės nežymiai sutrikusio intelekto jaunuoliai praleidžia ne šeimos apsuptyje, tad apie darbinę veiklą, uždarbį ir profesijas suvokia mažiau. Todėl jų profesinę ateitį dažniausiai formuoja ne šeima, o mokykla.

Mokykla vykdydama projekto „Vaikų ir jaunimo darbinių įgūdžių ugdymas JURB-LEADER-6B-JI-7-1-2022“  veiklas parengė ir įgyvendina dvi neformaliojo ugdymo programas: aplinkos priežiūros ir patalpų tvarkytojo. Programose mokosi 24 mokiniai. Mokiniams patinka  dalyvauti praktinėse veiklose, nes gali išmėginti įvairią įrangą ir priemones, išmokti jas valdyti.

„Labai patinka praktinės pamokos-važiuoti traktoriuku ir pjauti žolę, patinka formuoti krūmus, tik nesigauna man vienoda forma...“  Mantas

„Geriausias dalykas langų plovimo robotas jis plauna langus, o aš tik prižiūrėtoja, jis juokingas...“ Modesta.

Labai svarbu „pasimatuoti profesijas“, kad išsiaiškintum, kas kiekvienam tinka. Neformaliojo ugdymo užsiėmimai atlieka darbo įgūdžių formavimo ir profesinio orientavimo funkcijas.

Rita Grybienė,
Specialiojo ugdymo skyriaus vedėja

View the embedded image gallery online at:
https://www.stvm.lt/projektai?start=16#sigFreeIde2f3dbc27e

 
<< Pradžia < Ankstesnis 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Kitas > Pabaiga >>

Puslapis 9 iš 52